Senin, 23 November 2015

Apakah Kinesiology?

Apakah Kinesiology?

Di atas hampir semua perkara lain yang badan manusia dibina yang perlu dilakukan, ia dibina untuk bergerak.

Kajian mengenai usul manusia adalah salah satu bentuk tertua dari usaha saintifik dikenali seorang lelaki, tetapi kita masih tidak memahami sepenuhnya segala-galanya tentang pergerakan fizikal bagaimana sengit, seperti apa yang orang akan mengalami semasa beberapa jenis latihan sukan, kesan yang badan dalam jangka masa panjang.

Apa yang kita ada adalah praktikal, pengetahuan kerja mengenai bagaimana badan menyesuaikan dan menyesuaikan diri dengan permintaan yang berbeza diletakkan di atasnya semasa semua pergerakan ia menjalani hari biasa, dan bagaimana perkara-perkara berkaitan dengan kesihatan kita secara biologi dan fisiologi. Ini adalah apa yang dikenali sebagai kinesiology.

Sebagaimana tidak ada dua set cap jari yang persis sama, tidak ada dua badan-badan bertindak balas dalam cara yang sama untuk betul-betul jenis yang sama terapi fizikal. Ini adalah sebab mengapa ramai orang yang bekerja di perubatan sukan telah dapat membuat kerjaya sepenuh masa daripada individualizing rawatan, dan membantu untuk mengawasi dan menyelia kemajuan seseorang, sama ada ia pulih daripada kecederaan, atau mengatasi dataran berikutnya besar dalam kecergasan fizikal mereka.

Boleh dikatakan kawasan aktiviti fizikal di mana kinesiology mempunyai aplikasi yang paling besar adalah dalam bidang peningkatan sukan. Jika atlet akan meningkatkan prestasi mereka, ia adalah penting bahawa jurulatih mereka mempunyai pemahaman yang mendalam tentang apa teknik akan membawa manfaat yang besar dalam jumlah yang singkat masa. Perkara-perkara seperti koordinasi, keseimbangan, dan kelajuan tindak balas semua boleh meningkat secara mendadak melalui pemahaman tentang apa mekanik badan menyebabkan hubungan antara minda dan otot untuk mendekatkan diri bersama-sama.

Pemahaman yang mendalam tentang kinesiology juga membantu peminat kecergasan untuk mengelakkan kecederaan. Dengan mempunyai pemahaman yang baik di mana ligamen dan otot menyambung kepada unsur-unsur sistem rangka, dan dalam apa cara, orang boleh mempunyai gambaran yang lebih baik mengenai had badan mereka sendiri.

Dengan memahami tubuh yang lebih baik, orang-orang dengan gaya hidup aktif boleh membantu untuk mengelakkan kecederaan akibat langsung menolak tubuh mereka terlalu keras, atau latihan dengan cara yang tidak sepenuhnya sihat. Sekiranya kecederaan berlaku, lebih memahami sifat-sifat fizikal badan boleh membantu untuk memudahkan pemulihan yang lebih cepat.

Setiap kali kita terluka terlalu banyak melakukan senaman fizikal, kekurangan pemahaman tentang mata yang terbaik semasa pemulihan untuk meneruskan latihan fizikal sering boleh membawa kepada masalah ini menjadi lebih teruk. Ini adalah sebahagian daripada sebab mengapa kinesiology adalah satu disiplin yang meluas dalam dunia sukan dan kecergasan, di mana kecederaan mempunyai potensi untuk berlaku secara tetap.

Sama ada anda seorang atlet profesional, atau hanya seseorang yang cuba untuk menjaga diri mereka dalam keadaan yang agak baik, prinsip-prinsip ini boleh membantu anda untuk membangunkan latihan lebih berkesan untuk diri sendiri, dan saya boleh pergi jauh ke arah membantu anda membawa yang lebih lama, lebih sihat kehidupan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar