Senin, 23 November 2015

Big Pharma Mahu Cancer Cure Sebagai Alam Curcumin Stops Cancer Sejuk

Big Pharma Mahu Cancer Cure Sebagai Alam Curcumin Stops Cancer Sejuk

Antara usaha-usaha yang paling aktif dalam industri farmaseutikal adalah mencari ubat yang menghalang laluan isyarat kepada sel-sel kanser. Hentikan "berkembang isyarat" daripada sampai ke sel-sel kanser dan anda menghentikan kanser. Jadi pergi teori, dan ia adalah salah satu yang suci murni.

Sebab syarikat ubat begitu berniat mencari apa-apa ubat yang tiada kaitan dengan mana-mana keinginan sungguh-sungguh untuk mengubati kanser. Big Pharma tidak mempunyai kepentingan dalam menyembuhkan dirinya keluar dari perniagaan. Mereka hanya perlu mencari ubat dipatenkan yang melakukan perkara yang sama seperti curcumin, hanya sedikit kurang berkesan daripada bahan semulajadi ini mudah didapati sudah lakukan. Curcumin, dalam bentuk Kunyit, boleh didapati di mana-mana rak pasar raya, dan ia adalah begitu pintar ia boleh memberitahu perbezaan di antara sel normal dan sel kanser dan yang betul-betul apa yang kita mahu ia lakukan. Memusnahkan sel-sel kanser. Barangan ini juga boleh menyekat kanser menghasilkan kesan banyak bahan kimia. Curcumin dapat melindungi terhadap mimickers estrogen yang menyebabkan kanser payudara. Ia boleh menghalang kesan kimia pelarut, racun rumpai, dan nitrosamines digunakan dalam diproses "deli" daging.

Curcumin adalah bahan yang telah ditunjukkan untuk melambatkan ketara dan menghalang pertumbuhan kanser payudara, kanser prostat, kanser paru-paru, dan kanser kulit. Dan manakala syarikat-syarikat dadah berlumba-lumba untuk membangunkan ubat mereka boleh mempatenkan dan menjual kepada kami, bahan semula jadi ini sedia di tangan.

Curcuma longa merupakan tumbuhan tropika yang serupa dengan halia. Akarnya mengandungi kunyit, bahan yang cerah kuning kaya dengan curcumin. Dan, rempah biasa yang mudah ini telah digunakan selama berabad-abad dalam perubatan Cina dan India. Tetapi hanya sejak beberapa tahun kebelakangan ini telah ada apa-apa dokumentasi saintifik kesan penyembuhan yang luar biasa. Di antara tindakan terhadap penyakit banyak cara curcumin yang berbeza mengganggu kanser. Antara lain, curcumin sebenarnya boleh menyekat bahan kimia berbahaya daripada memasuki sel-sel badan kita.

Estrogen meniru bahan kimia sebagai contoh, sering menyokong dan mempercepatkan pertumbuhan sel-sel kanser payudara. Dalam satu kajian baru-baru ini, curcumin diterbalikkan pertumbuhan ini dengan 98%. Mungkin sifat yang paling teliti mengkaji curcumin adalah keupayaannya untuk campur tangan dengan isyarat memberitahu sel-sel kanser untuk berkembang. Dengan berbuat demikian, kajian telah menunjukkan bahawa curcumin boleh mencegah ulser daripada menyebabkan kanser. Penyelidik di University of Missouri disebabkan perencatan pertumbuhan ketara beberapa jenis kanser kulit dengan mengolahnya menggunakan curcumin. Kanser kolon merupakan satu lagi penyakit yang telah memberi respons positif terhadap rawatan dengan curcumin. Keradangan memainkan peranan penting dalam pertumbuhan kanser kolon dan curcumin terkenal dengan ciri-ciri anti-radang.

Ini menjadikan curcumin perencat kuat kanser kolon. Sifat-sifat antioksidan curcumin telah diiktiraf dan digunakan, selama bertahun-tahun. Itulah sebab yang anda lihat Kunyit jadi biasa digunakan sebagai rempah dalam daging yang diproses. Kunyit tidak ada untuk rasa. Kunyit menyimpan oksigen daripada menjadi daging tengik, dan secara lanjutan, kunyit melindungi kita daripada kanser dengan menjaga radikal bebas daripada merosakkan badan kita.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar